Nytårstale 2024 af Henrik Fisker

Traditionen tro, er der en gæsteprædikant på prædikestolen ved Herfølge Kirkes nytårsgudstjeneste den 1. januar.

Igen i år var kirken velbesøgt på årets første dag, hvor årets nytårstaler – Henrik Fisker – trådte på prædikestolen. Journalist Henrik Fisker benyttede lejligheden til at kikke tilbage fra prædikestolen i Herfølge Kirke og sluttede med at kikke fremad med håb ”Livet skal leves forlæns – og for at kaste os ud i det her på årets første dag er vi nødt til at samle vores mod og håbe. Håbe på, at det nye år vil bringe lykke og glæde, så vi alle oplever, at det går mod lysere tider. At det bliver sommer med lykke og lyse nætter, og at vi trods alle verdens fortrædeligheder kan se en mening med livet. Fred over Jorden, menneske fryd dig, os er en evig frelser født.”

Læs hele Henrik Fiskers tale her